Praktische informatie
Exclusiecriteria (wat ik niet behandel)
Bij klachten gerelateerd aan een psychotische stoornis (zoals schizofrenie), ernstig middelenmisbruik, ernstig zelfbeschadigend gedrag en suïcidaliteit kan ik geen behandeling bieden. Ik adviseer u in deze gevallen om contact op te nemen met uw huisarts voor verdere begeleiding en verwijzing naar gespecialiseerde multidisciplinaire zorg.
Vergoeding
Voor vergoeding is altijd een verwijzing nodig van een erkende verwijzer, zoals de huisarts, een medisch specialist of een vorige behandelaar in de GGZ.
Huidige wachttijd intakegesprek: 3 weken
Er is geen wachttijd tussen intake en opstart behandeling.
Procedure aanmelding
Na uw eerste contactname of verwijzing volgt altijd een telefonisch aanmeldgesprek waarin beknopt uw klachten worden besproken. Op basis van dit eerste gesprek kan ik meestal goed inschatten of ik u van dienst kan zijn.
Bij definitieve aanmelding is een geldige verwijsbrief van uw huisarts/verwijzer vereist (deze kan verzonden worden via Zorgdomein), evenals een geldig identiteitsbewijs. Als dit het geval is volgt de intakeprocedure die een reeks van drie gesprekken omvat.
Na een eerste grondige kennismaking volgt een tweede intakegesprek en uiteindelijk een adviesgesprek waarin de behandelovereenkomst wordt vastgesteld.
Waar
Consulten vinden plaats in:
Praktijk in Koewacht (Het Zand 33A, 4576 CB Koewacht)
of
Huisartsenpraktijk Zaamslag (Plein 36, 4543 BK Zaamslag).
U kunt zelf aangeven welke locatie uw voorkeur heeft.
Ook online behandeling is mogelijk, of een combinatie met live-consulten.
Nood of crisis
Voor niet-acute hulpvragen gedurende kantooruren (9.00-18.00 uur) ben ik beschikbaar via telefoon (0647831090) of via contact@praktijkpsychologievernimmen.nl. Tijdens avonduren of in het weekend kunt u een bericht achterlaten op de voicemail; ik zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. In geval van dringende hulpvragen verwijs ik u naar uw huisarts of naar de huisartsenpost in Terneuzen (0115 643 000) waar verdere doorverwijzing naar de Spoedeisende Hulp (SEH) of de crisisdienst voor geestelijke gezondheidszorg mogelijk is.
• Indien nodig wordt waarneming georganiseerd tijdens vakanties of bij ziekte.
• Bereikbaarheid buiten kantooruren (telefonisch en/of per e-mail) kan in sommige gevallen worden voorzien.
Klachtenprocedure
Ik doe mijn uiterste best om u kwalitatief hoogwaardige zorg te verlenen. Mocht u onverhoopt toch ontevreden zijn over de behandeling, dan moedig ik u aan om hierover met mij in gesprek te gaan. Ik streef ernaar samen een bevredigende oplossing te vinden.
Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk blijkt of niet toereikend is, heeft u de mogelijkheid een officiële klacht in te dienen bij mijn beroepsvereniging LVVP.